Menü

A rostpótlás fontossága

Zöldvital
2019. 02. 06. 11:26:00

A megfelelő mennyiségű rostfogyasztás nagyon fontos a gluténérzékenyek számára. A gluténmentes diéta sok esetben nagyon kevés rostot tartalmaz, azonban szüksége van egy gluténérzékeny embernek is rá.

A leggyakrabban fogyasztott gyümölcsök az almatermésű gyümölcsök amelyek sok rostot tartalmaznak. Az almatermésűek közé tartozik az alma, a körte, a naspolya és a birs is. Ezeknek a gyümölcsöknek az áltermését vagyis a magházon kívüli részt kell fogyasztani. Ezekkel a gyümölcsökkel pótolhatóak a vitaminok és az ásványi anyagok a szervezet számára. Az almatermésű gyümölcsöknek a víztartalmuk általában olyan 75-90% szokott lenni, a szénhidráttartalmuk pedig 5-15%. A zsír tartalmuk nagyon kevés. Vízben oldódó vitaminokat is tartalmaz mint C- és B- vitamin és rendkívül magas a rost tartalmuk.
Nézzük is az elsőt, ami mégpedig alma. A legnagyobb mennyiségben fogyasztott gyümölcs a földön az alma. Több mint 15 ezer fajtája van az almának. Nagyon sok típusa az egész évben kapható. Az alma a legkedveltebb étele a cukorbetegeknek és a fogyókúrázóknak.
A körte a következő. A körtének magasabb a cukortartalma és az aromaanyag tartalma is. Az édesebb íze miatt sokkal jobban lehet vele pótolni az édességeket. Nagyon magas a rosttartalma, ezért sokat segíthet a székrekedés és a hasmenés legyőzésében.
A birs egy savanykás, édeskés ízű gyümölcs. A tél egyik legkedveltebb gyümölcse. Az egyik legismertebb édesség a birsből készült birsalma sajt.
A naspolya az utolsó ilyen gyümölcs amit bemutatunk. Nagy érdekessége, hogy utóérő gyümölcs. Szüretelés után közvetlenül nem alkalmas fogyasztásra. Nagyon magas a C-vitamin tartalma, ezért rendkívül értékes télen. Érdemes még odafigyelni arra, hogy változatosan fogyasszunk ezekből a gyümölcsökből. Naponta többször is lehet őket fogyasztani.
A rostpótlás fontossága

Keresés