Menü

A római salátával sokkal egészségesebb maradhatsz

Veress Máté - ZöldVital
2019. 03. 05. 15:33:00

Ez a hosszúkás levelű zöldség frissen és ropogósan a legjobb. Rendkívül jótékony hatásokkal rendelkezik. A római salátát elsősorban a mediterrán vidékeken szokták termeszteni de egyre jobban termesztik itthon is.

Az Amerikai Rákkutatás listáján a római saláta rákellenes ételként szerepel. Már naponta 10 dkg római saláta elfogyasztása fedezi egy felnőtt ember K-vitamin szükségletének a másfélszeresét. Nagyon magas a C-vitamin, az A-, a B1-, B2-, B3 és a B6- vitamin tartalma is. Jelentős a folsav, mangán és a króm tartalma is. Nagyon alacsony a kalória tartalma valamint a rost tartalma pedig magas. A sok rost segít eltávolítani a vastagbélből a felgyűlt epesót, ezáltal pedig serkenti az epetermelést. A magas K-vitaminnak köszönhetően erősíti valamint védi a csontokat is. Az erős csontok miatt pedig nehezebb lesz eltörni a csontot.

Csökkenti a vérnyomást is, erről pedig a nagyon magas káliumtartalom tehet. Fogyasztásával megelőzhető az Alzheimer-kór és a májbetegség esélyét is minimalizálni lehet vele. Felpörgeti az anyagcserét, segít tisztítani a bélrendszert, a felesleges anyagoktól is megszabadítja a szervezetet, ezáltal nagyon alkalmas fogyókúrára. Nyersen a hűtőben egy jól zárható tasakban akár hetekig is eláll, tehát nem kell rögtön mindet felhasználnod.  
A római salátával sokkal egészségesebb maradhatsz

Keresés