Menü

7 téli étel amit nem szabad kihagyni az étrendedből

Zöldvital - Veress Máté
2019. 02. 01. 14:19:00

Sárgarépa: A sárgarépa megtalálható szinte minden piacon és szupermarketen. A sárgarépa a szem és a gyomor védelmezője. Tele van A-vitaminnal, segít csökkenteni a felfúvódást, de székrekedés esetén is hatásos. Nyersen nagyon jó tápanyag kiegészítő, de finom és egészséges párolva, főzve és sütve is.

Burgonya: A burgonya könnyedén és sokáig tárolható. A burgonyának magas a rosttartalma, káliumot is tartalmaz és még megannyi vitamint is tartalmaz.

Petrezselyem: Az egyik legjobb ételízesítő, de salátákba és köretként is megállja a helyét. A téli hónapokban rendkívül ajánlott a fogyasztása, mivel gyulladáscsökkentő és karotint is tartalmaz. Magas a C- és E- vitamint tartalma is.

Édeskömény: Ritkán fogyasztják önmagában, inkább fűszerként használják. Magas az ásványi anyag tartalma és karotint is tartalmaz. Hatásosan enyhíti a gyomorproblémákat.

Télitök: Magas a foszfor, kálium, kalcium, nátrium, mangán, cink és réz tartalma. Egy valódi vitaminbomba. Diéta esetén is nagyon jó, mivel kevés benne a kalória.

Babfélék: Nagyon sok értékes tápanyag van benne mivel magas a folsav tartalma. Sok rostot tartalmaz, B-vitamint, cinket és krómot is.

Alma: A télen termő alma az egyik legértékesebb almafajta. Magas a C-vitamin tartalma, tartalmaz folsavat, káliumot, magnéziumot és pektint is. Nagyon jó gyomorproblémák ellen és rendbe teszi a bélflórát is. Nem szabad meghámozni mert sok értékes tápanyagtól fosztod meg magadat. A diétázóknak ajánlott az alma fogyasztása hiszen nagyon kevés kalóriát tartalmaz.
7 téli zöldség amit nem szabad kihagyni az étrendedből

Tartalomhoz tartozó címkék: Zöldség Gyümölcs tél

Keresés