Menü

Ezek február hónap legjobb zöldségei és gyümölcsei

Zöldvital - Veress Máté
2019. 02. 12. 10:42:00

A február az utolsó hónap amikor még nagyon sok citrusfélét és téli zöldségeket lehet fogyasztani. A februári hónapban a citrusfélék játsszák a kiemelkedő szerepet a gyümölcsök között. Egész pontosan ezek a gyümölcsök a narancs, a citrom, a klementin, a kivi, a mandarin és a grapefruit.

 

A grapefruit nagyon sok antioxidánst tartalmaz és rendkívül ajánlott diétázóknak is. Csökkenti a zsírt és hozzájárul az egészséges testsúly fenntartásában. Magas a C-vitamin tartalma és ennek köszönhetően nagyon jó megfázásra is. Grapefruit esetén olyat válasszunk amelynek a külseje hibátlan állapotú és nagyon kellemes citrus illata van.

A kivi fogyasztása nagyon jó hatással van a légúti problémákra. Antioxidánsokat is tartalmaz amelyek lelassítják a sejtek elöregedését, csökkentik a gyulladásokat, semlegesítik a szabad gyököket.
Az olajos magvak (dió, mandula, mogyoró) is rendkívüliek valamint a szárított gyümölcsök (aszalt szilva, füge) is fogyasztása is ajánlott. Nagyon jó vitaminforrások télen ám érdemes odafigyelni a fogyasztás mennyiségére.
Az egyik legjobb zöldség még februárban a csicsóka. A csicsóka legfőbb hatóanyaga az inulin rostanyag ami gyógyítja a szervezetet. Lehet fogyasztani frissen lereszelve akár salátának is de akár krémleves is készíthető belőle vagy köretnek is megfelel. Nagyon jó diétás hatása van, csökkenti a székrekedést is és nagyon magas a rosttartalma is. Megköti a rákkeltő anyagokat és a méreganyagokat is. Csökkenti a húgysavszintet, kíméli a májat, nagyon ajánlott köszvény illetve reuma esetén is.

A burgonya a következő. Magas a káliumtartalma valamint tartalmaz még A-, C- és F- vitamint is. Nagyon jó vízhajtó és daganatgátló hatása is van. A nyers krumpli leve akár gyomorfekély és gyomorfájás ellen is hatásos.
A sárgarépa leve is nagyszerű. Nagyon magas az A-vitamin tartalma. Tartalmaz még ezenkívül B-, C-,D-, E- és K-vitamint is. Nagyon gazdag ásványi anyagokban is mint kalcium, foszfor, kálium, nátrium és nyomelemek. Erősíti a csontokat és a fogakat. A sárgarépának nagyon magas a fehérje illetve az ásványi anyag tartalma. A friss sárgarépalé segít serkenteni az emésztést és vizelethajtó hatása is van.  Csökkenti a koleszterinszintet. Nagyon jó gyomorfájásra illetve gyomorhurutra is.
Ezek február hónap legjobb zöldségei és gyümölcsei

Tartalomhoz tartozó címkék: Zöldség Gyümölcs kivi grapefruit

Keresés