Menü

Ismerd meg a tavasz első vitaminbombáit

Veress Máté - ZöldVital
2019. 04. 11. 13:13:00

Tudtad azt, hogy naponta legalább 5 adag zöldséget és gyümölcsöt kellene mindenkinek elfogyasztania. Nagyon fontos, hogy frissek legyenek ezek a gyümölcsök. De hogy miért is annyira egészségesek a friss gyümölcsök? 

Egyértelműen tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal és rostokkal. Nagyszerű immunerősítő a C-vitamin de ezenkívül még nagyszerű antioxidáns és segíti az emberi szervezetet, hogy nagyon sokáig egészséges maradjon. A gyümölcsöket nyersen kell fogyasztani hiszen ha feldolgozzuk őket akkor elvesztik az értékes tápanyagokat.

A tavasz gyümölcsei közül elsőként mutatkozik be a cseresznye, a rebarbara és az eper. A földieper kiemelkedő vitaminokban (A-, C-, B1-, B2-, E-). Tartalmaz még ásványi anyagokat is mint a kalcium, vas, foszfor, kálium és magnézium. A földieper képes akár kezelni a magas vérnyomást is de a keringési problémákra is hatással van. Nagyszerű vértisztító hatással rendelkezik. Azt fontos tudni róla, hogy az eper a leszedése után nagyon hamar elveszti a C-vitamin tartalmát éppen ezért el kell fogyasztani minél hamarabb. Van akinél az eper allergiát is kiválthat. A leveléből nagyszerű tea készíthető, ami a belső szerveket fertőtleníti és tisztítja.

A korai cseresznye nagyon sok C-vitamint tartalmaz amire mindig szüksége van a szervezetnek. A C-vitamin mellett tartalmaz még A-, B1-,B2-, és B6- vitamint is. Folsav tartalma is magas de található benne kálium, foszfor, nátrium és kalcium is. Az antociánok amelyek megtalálhatóak benne megerősítik az érfalakat és a kötőszövet újraképződését is serkentik. A bioflavonoidok semlegesítik a szabad gyököket és az öregedési folyamatokat is képesek lassítani.

A rebarbara is egy rendkívüli növény. Sokan gyümölcsnek tekintik pedig egy zöldségről beszélünk. A rebarbara nagyon sok vitamint (A-, B1-, B2-, C- vitamin) tartalmaz. Ásványi anyagokban (niacin, kálium, kalcium, foszfor, magnézium, szelén és vas) is gazdag nagyon. A rebarbara hashajtó hatással is bír. Fontos tudni, hogy a rebarbara csakis főzve fogyasztható. Salaktalanító hatása is van, viszont oda kell figyelni, hogy nagy mennyiségben fogyasztva gyomor és bélgörcsöket is okozhat.
    
Ismerd meg a tavasz első vitaminbombáit

Keresés