Menü

A naspolya hatása

A naspolya egy igazi téli gyümölcs, hiszen novemberben érik, fogyasztása pedig egészen decemberig-januárig ajánlott.

A naspolya még az almánál is több C-vitamint tartalmaz. Emellett azonban még nagy mennyiségben tartalmaz karotint, illetve magas a szénhidrát- és pektintartalma is. Bővelkedik még olyan ásványi anyagokban is, mint vas, kalcium és cserzőanyagok. Vérszegények erősen ajánlott a fogyasztása.

A naspolyában megtalálható tápanyagok segítenek a szabadgyökök megkötésében. Emellett ráadásul hatékony antioxidáns is.

Pektintartalmának köszönhetően jótékony hatással van az emésztőrendszerre is. Megkönnyíti az elfogyasztott ételek emésztését.  A gyümölcs rostjai lassítják a szervezetbe jutott szénhidrátok felszívódását, melynek köszönhetően a vércukorszint nem emelkedik meg kórosan.

A népi gyógyászatban a naspolya terméséből és leveléből készítették azt a főzetet, amelyet aztán fog- és ínygyulladásra használtak.

Mindezek mellett még a bőrápolásban is megállja a helyét. Főként hidratáló és regeneráló hatása miatt érdemes alkalmazni. Emellett azonban enyhíti a ráncok és a feszesíti a bőrt.

Tartalomhoz tartozó címkék: Gyümölcs

Keresés