Menü

A kukorica élettani hatásai

Zöldvital
2018. 07. 25. 09:18:00

Számtalan vitamint (A-, B1-, B2-, B3-, B6- és C- vitamin) tartalmaz a kukorica nagy mennyiségben. Kisebb arányban tartalmaz még E-vitamint is, mivel ez is elengedhetetlen a szervezet számára.

Különösen a B1- vitamin tartalma miatt szokták ajánlani a kukorica fogyasztását amit boldogságvitaminként is szoktak nevezni. A rendszeres fogyasztásával javul a kedélyállapot, és még a depresszió kialakulásának az esélye is kisebb. Az ásványi anyag tartalmát is érdemes megemlíteni. Tartalmaz foszfort, káliumot, kalciumot, ként, folsavat és magnéziumot is.
Terhesség elején szokás ajánlani a kismamáknak, mivel a fogyasztásával a fejlődési rendellenességek minimalizálhatóak.
A kukorica hajából nagyszerű teát lehet készíteni ami nagyszerű vizelethajtó hatással rendelkezik. Használható húgyúti fertőzésekre és a nehéz vizeletürítés megkönnyítésére. Nagyon jó a kukoricaliszt sérülésekre és készülhet belőle kenőcs is.
A lisztérzékenyek fogyaszthatják főtt vagy grillezett formában. A kukoricaliszt is ajánlott a lisztérzékenyeknek.
Kifejezetten hatékony a kukoricaolaj nőgyógyászati problémákra.
A kukorica élettani hatásai

Tartalomhoz tartozó címkék: Zöldség

Keresés