Blog

Miért fogyasszunk mángoldot ?🍃

Miért fogyasszunk mángoldot ?🍃
Az egyik legértékesebb zöld leveles, és rendkívűl sok fajtája ismert.
Magas K-, A-, C-, E-vitamin, magnézium, mangán, kálium, vas és étkezési rosttartalma.
-Jó forrása a réznek, kalciumnak, triptofannak (esszenciális aminosav), B2- és B6-vitaminoknak.
-Jelentős mennyiségben tartalmaz: foszfort, cinket, B1-, B3-, B5-vitamint és biotint (H-vitamin).
-Magas rost-, vitamin- és ásványianyag-tartalma miatt hatásos az emésztőrendszeri daganatok megelőzésében.
-Magas K-vitamin tartalma miatt napi egy adag mángold elfogyasztásával már sokat tettünk csontjaink egészségéért.
-A mángold másik hasznos ásványi anyaga a magnézium, ami segíti az idegrendszer és az izmok működését azzal, hogy a kalcium tevékenységét szabályozza.
Magas vérnyomást, migrént, fejfájást és izomgörcsöket is okozhat a kevés magnézium.
-A mángold sok A-vitamint, béta-karotint tartalmaz.
Mindkettő fontos a szem egészségének megőrzéséhez szerepet játszanak a szürke hályog megelőzésében.
-A mángold sok C vitamint tartalmaz, ami az immunrendszer megfelelő működéséhez elengedhetetlen.
-A káliumban és vasban is gazdag mángold fontos a szívbetegségek megelőzésében is.
És akkor lássuk miből is készült a mai zöld turmix:
1/2 avokádó🥑
1 banán🍌
3-4 szál jessica mángold🍃
1 alma🍏
1/2 répa🥕
Friss zöldség alapanyagok: https://zoldvital.hu

Szólj hozzá

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.