Blog

đŸ„ŹA spenĂłtđŸ„Ź

TalĂĄn minden zöld közĂŒl a spenĂłt az amit a vilĂĄgon a legtöbben fogyasztunk.
FelhasznĂĄlĂĄsa tekintetĂ©ben elƑnyösebb ha nyersen fogyasztjuk, mivel sok oxĂĄlsavat tartalmaz, ami meggĂĄtolja a vesĂ©ben Ă©s a hĂșgyutakban a kƑkĂ©pzƑdĂ©st.
A spenĂłtban nagy mennyisĂ©gƱ kĂĄlium van, ami kĂ©pes a szervezetet megszabadĂ­tani a felesleges folyadĂ©ktĂłl. MĂĄs, magas cinktartalmĂș növĂ©nyekkel egyĂŒtt a spenĂłt is segĂ­tsĂ©g lehet a fĂ©rfiak termĂ©ketlensĂ©gĂ©ben, illetve a nƑk szĂŒlĂ©si nehĂ©zsĂ©geiben. KrĂłmtartalma nagyban szabĂĄlyozza a hasnyĂĄlmirigy inzulintermelĂ©sĂ©t, Ă©s tĂĄmogatja a mĂĄj mĂ©regtelenĂ­tĂ©sĂ©t.
Alacsony energiatartalmĂĄnak köszönhetƑen a fogyĂłkĂșrĂĄs Ă©trendben is bĂĄtran fogyaszthatĂł. Ahogy a legtöbb zöldsĂ©g, a spenĂłt is nagyon gazdag Ă©lelmi rostokban, melyek ĂĄtmossĂĄk a bĂ©lrendszert, megszabadĂ­tanak a lerakĂłdott salakanyagoktĂłl, Ă­gy nem csak az anyagcserĂ©t teszik gyorsabbĂĄ, de a puffadĂĄst is megszĂŒntethetik.
Élettani jelentƑsĂ©ge a magas vitamin, ĂĄsvĂĄnyi sĂł Ă©s nyomelem tartalmĂĄnak köszönhetƑ, ugyanis ez a zöld, leveles “csodanövĂ©ny” kitƱnƑ forrĂĄsa a következƑ anyagoknak: A-, C-, E-, B2-, B6 -Ă©s K-vitamin, mangĂĄn-, folsav (B9-vitamin), magnĂ©zium, vas, rĂ©z, kalcium, kĂĄlium, foszfor, cink, tovĂĄbbĂĄ Ă©lelmi rostok, növĂ©nyi fehĂ©rjĂ©k. Ezen kĂ­vĂŒl ismert forrĂĄsa az omega-3 zsĂ­rsavaknak, niacinnak, Ă©s szelĂ©nnek.
A paraj igen gazdag B-vitaminokban, melyek fokozzĂĄk a zsĂ­rok Ă©s a szĂ©nhidrĂĄtok megemĂ©sztĂ©sĂ©t. A spenĂłtban megtalĂĄlhatĂł termĂ©szetes sĂł csökkenti a vĂ©r cukortartalmĂĄt, Ă­gy kifejezetten hasznos tĂĄplĂĄlĂ©k cukorbetegsĂ©gben szenvedƑk szĂĄmĂĄra.
A kutatĂłk legalĂĄbb tizenhĂĄrom fĂ©le flavonoid vegyĂŒletet azonosĂ­tottak a spenĂłtban, melyek jĂłl kiegĂ©szĂ­tik az antioxidĂĄnsok Ă©s mĂĄs daganatellenes hatĂłanyagok egĂ©szsĂ©gmegƑrzƑ szerepĂ©t azĂĄltal, hogy csökkentik a sejtek oxidatĂ­v kĂĄrosodĂĄsĂĄt. Több kĂ­sĂ©rletben alkalmaztak spenĂłtkivonatokat kĂŒlönbözƑ daganatos sejtek kezelĂ©sĂ©re Ă©s bebizonyosodott, hogy a spenĂłt kivonatai lassĂ­tjĂĄk a gyomorrĂĄk sejtek sejtosztĂłdĂĄsĂĄt.
RemĂ©lem ezek utĂĄn ti is oda fogtok figyelni, hogy elegendƑ mennyisĂ©gƱ spenĂłtot hasznĂĄljatok a turmixotokban!đŸ„ŹđŸ’•

SzĂłlj hozzĂĄ

Az e-mail cĂ­met nem tesszĂŒk közzĂ©. A kötelezƑ mezƑket * karakterrel jelöltĂŒk